Mindenkinek joga van az információhoz.
Az információ azt jelenti,
hogy valakivel valamit közlünk.
A könnyen érthető kommunikáció használatával
mindenki könnyebben megérti a bonyolult szövegeket.
Kattints a kérdésre,
hogy alatta lásd a választ!
Könnyen érthető tájékoztató a TASZ munkájáról.
Mindenkinek joga van az információhoz.
Az információ azt jelenti,
hogy valakivel valamit közlünk.
A könnyen érthető kommunikáció használatával
mindenki könnyebben megérti a bonyolult szövegeket.
Kattints a kérdésre,
hogy alatta lásd a választ!
A TASZ egy rövidítés.
A TASZ azt jelenti,
Társaság a Szabadságjogokért.
A TASZ egy civil szervezet.
Az emberek jogait védi.
Segíteni tudunk például:
● Ingyenes jogi tanácsadással.
Jogi tanácsot tudsz kérni e-mailban és telefonon.
● Pereknél néha ingyenes jogi segítséget tudunk adni.
● Jogtudatosságot segítő képzéseket tartunk.
Nem értünk minden joghoz,
de mi is tanulunk.
A TASZ csak állami jogsértés esetén tud segíteni.
Állami jogsértés például, ha
● az önkormányzat,
● az iskola,
● a kórház
● vagy a gyámhivatal sérti meg a jogaidat.
Az egyenlőségprojektben hat munkatársunk dolgozik:
● Eszter,
● Ilona,
● Laura,
● Erna,
● Bea
● és Kristóf.
Az Egyenlőségprojekt munkatársai között van például:
● jogász,
● szociális munkás
● és gyógypedagógus végzettségű is.
Sérülékeny csoportokhoz tartozó embereknek segítünk.
Fogyatékos (sérült) és roma embereknek.
Az állam valamilyen tulajdonságod miatt hátrányosan megkülönböztet.
Az állam hátrányosan megkülönböztet
például a fogyatékosságod vagy roma származásod miatt.
Segítünk, hogy fellépj a hátrányos megkülönböztetés ellen!
A diszkrimináció azt jelenti,
hogy valakit valamiért hátrányosan megkülönböztetnek.
A diszkrimináció nehéz helyzet.
A diszkrimináció miatt azért kerül valaki nehezebb helyzetbe,
mert olyan különleges tulajdonsága van, ami másoknak nincs.
Különleges tulajdonság például:
● ha valaki értelmi fogyatékos,
● ha valaki kerekesszékes,
● vagy ha valakinek sötétebb a bőrszíne.
A különleges tulajdonsága miatt rosszabbul bánnak vele.
● Gondnokság
A TASZ tud segíteni például,
ha gondnokság alá akarnak helyezni,
vagy ha le szeretnéd váltani a gondnokod.
● Gyermekkiemelés
A TASZ tud segíteni például,
ha az állam elvette a gyermeked,
mert szegény vagy.
● Bentlakásos szociális intézetek
A TASZ tud segíteni például,
ha bántottak az intézetben.
● Gyűlölet és bántalmazás
A TASZ tud segíteni például,
ha azért bántanak vagy fenyegetnek
● mert fogyatékosságod van,
● vagy roma származású vagy.
● Egészségügyi jogok korlátozása
A TASZ tud segíteni például,
ha a kórházban nem engedik a családoddal,
vagy a barátaiddal a kapcsolattartást.
A TASZ tud segíteni például,
ha a kórházban nem adják oda az egészségügyi papírjaidat.
Egészségügyi papír például,
ha eljössz a kórházból és zárójelentést kapsz.
● Zárt osztályon pszichiátriai gyógykezelés
A TASZ tud segíteni például,
ha zárt osztályra bevittek pszichiátriai gyógykezelésre
akaratod ellenére.
● Önkormányzati diszkrimináció
Önkormányzati diszkrimináció például,
ha az önkormányzat nem ad szociális támogatást,
mert nem rendezett a lakhelyed.
Szociális támogatást például a segély.
A segély pénzt jelent.
● Rendőrségi diszkrimináció
Rendőrségi diszkrimináció például,
ha egy faluban csak a roma származású embereket
bírságolnak meg a rendőrök,
mert nincs lámpa a biciklijükön.
Írj nekünk e-mailt!
Ide küldd el az emailt: jogsegely@tasz.hu
Hetente 2 nap tudsz kérni a TASZ-tól telefonos jogi segítséget.
A TASZ-tól telefonos jogi segítséget kérhetsz:
● Hétfőn 14:00-16:00-ig,
● Szerdán 10:00-12:00-ig.
A TASZ-t ezen a telefonszámon tudod hívni:
06-1-279-2235
A telefonban egy ügyvéddel beszélhetsz a jogi kérdésedről.
Nem kell fizetni a jogi tanácsért.
A jogsegélyszolgálatunk ingyenes.
Készítette: Környei Kristóf.
Ellenőrizte: Sallai Ilona.
Kérdéssor sürgősségi és kötelező gyógykezelés esetén, ha ön vagy hozzátartozója/ismerőse azért került a pszichiátriára, mert az orvosai szerint veszélyeztető magatartást tanúsít, azaz saját vagy mások életére, testi épségére, egészségére veszélyt jelenthet.
A cikk könnyen érthető változata ide kattintva érhető el.
Mozgássérülten születtem. Fiatal szülők első gyermekeként, így mai eszemmel el tudom már képzelni, mit élhettek át a majdnem gyerekkorú szüleim. 3 éves voltam, amikor egy nem fogyatékos testvérem született. Remek családot kaptam Istentől, akiknek köszönhetően lettem az, aki vagyok. Nem érzem betegnek, haszontalannak, semmire sem jónak magam. S ahogy szállnak felettem az évek, úgy leszek mindig magabiztosabb. Most egy idősek otthonában kell élnem, 45 évesen, mert édesanyám korai halálát követően nem volt más választásom.
Ha súlyosan, halmozottan fogyatékos a kisfiad, az iskolaév első napja csalódást okozhat neked. A szomszéd fia csinos mellénykében vágtat az évnyitóra, de előttetek talán bezárják a kapukat. Vannak, akiknek sikerül, és vannak, akik kimaradnak. Sokan eltévedtek már ebben a labirintusban. De itt van 5 módszer, ami sikeressé tehet téged az iskola-keresés során.