Mi a TASZ? Mit csinál a TASZ?

Kattints a képre,
és olvasd el a többi könnyen érthető tájékoztatót!

Könnyen érthető tájékoztató a TASZ munkájáról.

Mindenkinek joga van az információhoz.
Az információ azt jelenti,
hogy valakivel valamit közlünk.
A könnyen érthető kommunikáció használatával
mindenki könnyebben megérti a bonyolult szövegeket.

Kattints a kérdésre,
hogy alatta lásd a választ!

Mi a TASZ?

A TASZ egy rövidítés.

A TASZ azt jelenti, 

Társaság a Szabadságjogokért.

A TASZ egy civil szervezet.

Az emberek jogait védi.

Hogyan tudunk segíteni?

Segíteni tudunk például:

   ●  Ingyenes jogi tanácsadással.

       Jogi tanácsot tudsz kérni e-mailban és telefonon.

   ●  Pereknél néha ingyenes jogi segítséget tudunk adni.

   ●  Jogtudatosságot segítő képzéseket tartunk.

       Nem értünk minden joghoz,

       de mi is tanulunk.

Mikor tud a TASZ segíteni?

A TASZ csak állami jogsértés esetén tud segíteni.

Állami jogsértés például, ha

   ●  az önkormányzat,

   ●  az iskola,

   ●  a kórház

   ●  vagy a gyámhivatal sérti meg a jogaidat.

Mi az Egyenlőségprojekt?

Az egyenlőségprojektben hat munkatársunk dolgozik:

   ●  Eszter,

   ●  Ilona,

   ●  Laura,

   ●  Erna,

   ●  Bea

   ●  és Kristóf.

Az Egyenlőségprojekt munkatársai között van például:

   ●  jogász,

   ●  szociális munkás

   ●  és gyógypedagógus végzettségű is.

Kiknek segít az Egyenlőségprojekt?

Sérülékeny csoportokhoz tartozó embereknek segítünk.

Fogyatékos (sérült) és roma embereknek.

Miben tud a TASZ segíteni?

Az állam valamilyen tulajdonságod miatt hátrányosan megkülönböztet.

Az állam hátrányosan megkülönböztet

például a fogyatékosságod vagy roma származásod miatt.

Segítünk, hogy fellépj a hátrányos megkülönböztetés ellen!

Mi az a diszkrimináció?

A diszkrimináció azt jelenti, 

hogy valakit valamiért hátrányosan megkülönböztetnek.

A diszkrimináció nehéz helyzet. 

A diszkrimináció miatt azért kerül valaki nehezebb helyzetbe,

mert olyan különleges tulajdonsága van, ami másoknak nincs.

Különleges tulajdonság például:

   ●  ha valaki értelmi fogyatékos,

   ●  ha valaki kerekesszékes,

   ●  vagy ha valakinek sötétebb a bőrszíne.

A különleges tulajdonsága miatt rosszabbul bánnak vele.

A TASZ ezekben az ügyekben tud segíteni:

●  Gondnokság

A TASZ tud segíteni például,

ha gondnokság alá akarnak helyezni,

vagy ha le szeretnéd váltani a gondnokod.

●  Gyermekkiemelés

A TASZ tud segíteni például,

ha az állam elvette a gyermeked,

mert szegény vagy.

●  Bentlakásos szociális intézetek

A TASZ tud segíteni például,

ha bántottak az intézetben.

●  Gyűlölet és bántalmazás 

A TASZ tud segíteni például,

ha azért bántanak vagy fenyegetnek

            ●  mert fogyatékosságod van,

            ●  vagy roma származású vagy.

●  Egészségügyi jogok korlátozása 

A TASZ tud segíteni például,

ha a kórházban nem engedik a családoddal,

vagy a barátaiddal a kapcsolattartást.

A TASZ tud segíteni például,

ha a kórházban nem adják oda az egészségügyi papírjaidat.

Egészségügyi papír például,

ha eljössz a kórházból és zárójelentést kapsz.

●  Zárt osztályon pszichiátriai gyógykezelés 

A TASZ tud segíteni például,

ha zárt osztályra bevittek pszichiátriai gyógykezelésre 

akaratod ellenére.

●  Önkormányzati diszkrimináció 

Önkormányzati diszkrimináció például,

ha az önkormányzat nem ad szociális támogatást,

mert nem rendezett a lakhelyed.

Szociális támogatást például a segély.

A segély pénzt jelent.

●  Rendőrségi diszkrimináció 

Rendőrségi diszkrimináció például,

ha egy faluban csak a roma származású embereket

bírságolnak meg a rendőrök,

mert nincs lámpa a biciklijükön.

Hova forduljak, ha jogi tanácsra van szükségem?

Írj nekünk e-mailt!

Ide küldd el az emailt: jogsegely@tasz.hu

Hetente 2 nap tudsz kérni a TASZ-tól telefonos jogi segítséget.

A TASZ-tól telefonos jogi segítséget kérhetsz:

   ●  Hétfőn 14:00-16:00-ig,

   ●  Szerdán 10:00-12:00-ig.

A TASZ-t ezen a telefonszámon tudod hívni:

06-1-279-2235

A telefonban egy ügyvéddel beszélhetsz a jogi kérdésedről.

A jogi tanácsért kell fizetni?

Nem kell fizetni a jogi tanácsért.

A jogsegélyszolgálatunk ingyenes.

Készítette: Környei Kristóf.

Ellenőrizte: Sallai Ilona.

Megosztás

Kapcsolódó hírek

Kisokos: ÉRIK-E JOGSÉRTÉSEK A PSZICHIÁTRIÁN?

Kérdéssor sürgősségi és kötelező gyógykezelés esetén, ha ön vagy hozzátartozója/ismerőse azért került a pszichiátriára, mert az orvosai szerint veszélyeztető magatartást tanúsít, azaz saját vagy mások életére, testi épségére, egészségére veszélyt jelenthet.

A cikk könnyen érthető változata ide kattintva érhető el.

Tizenhat órán át éhezünk, hogy a nővéreknek ne okozzunk kellemetlenséget

Mozgássérülten születtem. Fiatal szülők első gyermekeként, így mai eszemmel el tudom már képzelni, mit élhettek át a majdnem gyerekkorú szüleim. 3 éves voltam, amikor egy nem fogyatékos testvérem született. Remek családot kaptam Istentől, akiknek köszönhetően lettem az, aki vagyok. Nem érzem betegnek, haszontalannak, semmire sem jónak magam. S ahogy szállnak felettem az évek, úgy leszek mindig magabiztosabb. Most egy idősek otthonában kell élnem, 45 évesen, mert édesanyám korai halálát követően nem volt más választásom.

Útmutató halmozottan sérült gyerekek beiskolázásához

Ha súlyosan, halmozottan fogyatékos a kisfiad, az iskolaév első napja csalódást okozhat neked. A szomszéd fia csinos mellénykében vágtat az évnyitóra, de előttetek talán bezárják a kapukat. Vannak, akiknek sikerül, és vannak, akik kimaradnak. Sokan eltévedtek már ebben a labirintusban. De itt van 5 módszer, ami sikeressé tehet téged az iskola-keresés során.