Bemutatjuk a TASZ új logóját

A Társaság a Szabadságjogokért (TASZ) új logót és új arculatot kapott. A változtatással nem csak a megjelenésünket szeretnénk modernebbé tenni (a régi logónk még a 1990-es években készült), de szeretnénk könnyebben megszólítani az ügyeinkben érdekelteket is. 

Az arculatváltással egyránt szeretnénk megszólítani azokat, akik már ismerik a szervezetet, de cél az is, hogy mások figyelmét is felkeltse, azok is felfigyeljenek a TASZ-ra, akik eddig nem hallottak róla. Az imázsváltásunk célja, hogy az arculati anyagok tükrözzék: a TASZ egy erős, lendületes emberi jogvédő szervezet, amely 1994 óta dolgozik azon, hogy bárki megismerhesse alapvető emberi jogait, és érvényesíthesse azokat a hatalom indokolatlan beavatkozásaival és mulasztásaival szemben. 
Az egységes arculat és az új logó következetes használata segíti majd, hogy a TASZ sokszor más-más területeket érintő, de végső soron egy irányba tartó programjai beazonosíthatóak, a szervezethez köthetőek legyenek. 
Hitka Viktóriát a MONDO csodaszép illusztrációinak megtervezése miatt választottuk ki az arculat kialakítására. A TASZ új logójában a tervező a szervezet nevének betűit és egy könnyen felismerhető grafikus elemet - a szócsőt - építette egybe. A szócső erős metafora: azt szimbolizálja, hogy a TASZ kihangosítja azt, ami nem hallatszik, hangot ad annak, amit elhallgattak, illetve beszél azok érdekében, akiknek erre nincs lehetőségük és segítségre volna szükségük. A logó tervezésénél külön szempont volt, hogy például olyan ügyfeleink számára is könnyen felismerhető és beazonosítható legyen, akik valamilyen fogyatékkal élnek.
A logó grafikailag balról jobbra emelkedik, ezzel pozitív benyomást kelt. Az arculat alapszíne a TASZ korábbi megjelenését nem teljesen elvetve szintén narancssárga, ám annak egy naposabb, fényesebb, ragyogóbb változata. A narancs mellett a különféle kreatívanyagokon megjelenik még a színpalettában a zöld, a kék és a szürke, amitől az arculat friss és figyelemfelkeltő lesz - illetve például egy póló esetében a design magunkon is viselhető, “mai”.
A különböző kreatívanyagokon megjelenő fotókat a grafikus a Fortepan szabadon elérhető képtárából válogatja - a TASZ szellemiségének megfelelően -, ezzel is jelezve, hogy a jogvédelemnek és a szólásszabadságnak Magyarországon van története, annak vannak fontos állomásai és ezt a hagyományt a TASZ szem előtt tartja. Ugyanakkor a friss arculati elemekkel a kreatív koncepció mégsem lesz régies - ahogyan a TASZ is a jövőben gondolkozik. Pont ellenkezőleg: a legfrissebb design trendeket követi. 
A TASZ új arculata nemzetközi környezetben is kitűnik majd a hasonló tevékenységet végző civil szervezetek kreatívanyagai közül, mert a szócső szimbólum, valamint az erőteljes színhasználat teljesen egyedi. A szervezet megannyi külföldi konferencián van jelen, ahol aktívan építi kapcsolathálózatát és ezen keresztül hozza Magyarországra is a know-how-t és a jó gyakorlatokat. 
A TASZ összes újonnan készülő kreatívanyaga letisztult és az arculati kézikönyv pontos utasításai által tervezett lesz a jövőben.
Az új arculat legelőször a december 4-ei Téli TASZ bulin mutatkozott be a Gödör Klubban. Itt mutatták meg magukat az új anyagaink élőben is: molinó, roll-up, névjegykártyák, a támogatóinknak vászontáska és póló, valamint a szervezet online platformjainak skinjei és az imázsfilm. 
A TASZ szlogenje az arculatváltás után nem változott: “Joggal vagy szabad!”
Az új arculat bemutatását erősítendő előrukkoltunk egy imázsfilmmel is, a szervezetünk szlogenjére fókuszálva: “Joggal vagy szabad!”. A TASZ egy olyan, körülbelül egy perces videót szeretett volna, amelyben a szlogen kettős jelentése megjelenik: a szabadság alapvető emberi jog; másrészt, a szabadság nem áll önmagában, vannak korlátai és gyakorlásának feltételeit meg kell teremteni - itt jön képbe a TASZ. A célunk az volt, hogy mindezt elmagyarázva a végeredmény ne legyen sem didaktikus, se unalmas, és az egész szpot vidámságot, energiát, életet, frissességet sugározzon. Reméljük, mindenki tetszését elnyeri.

Megosztás