Mi a baj a médiaszabályozással?

  1. A médiaszabályozás nem veszi figyelembe a médiatípusok közötti különbséget: a nyomtatott lapokra, az internetes újságokra, az internetes videotárakra, a rádiókra és a televíziókra egyaránt tartalmi követelményeket ír elő. Teljesen indokolatlan, hogy tartalmi szempontból hatóság felügyelje az internetes videotárakat, az internetes és a nyomtatott sajtót.
  2. A törvény meghatározásai nagyon bizonytalanok. A tartalmi követelmények bizonytalansága miatt az újságírók nem tudhatják, hogy mikor szegik meg az előírásokat. Az elfogadott törvények alapján azt sem lehet pontosan tudni, melyik internetes honlap minősül sajtónak, és melyik nem.
  3. 2011. június 30-ig be kell jelenteni az internetes és a nyomtatott újságokat is. Aki ezt elmulasztja, 1 millió forintos bírságot kaphat.
  4. A törvények megsértéséért kiszabható szankciók aránytalanok. A Médiahatóság a nagy televíziókra akár 200 milliós, az országos napilapok és a honlapok esetén 25 milliós, országos hetilapok esetén 10 milliós bírságot is kiszabhat, ha megsértik a törvényt, sőt a honlapok lekapcsolására is lehetőség van.
  5. A Médiatanács tagjait kizárólag a Fidesz jelöltjei közül választotta az országgyűlés.
  6. Az újságírói források védelme nem biztosított. A bíróságok vagy a hatóságok az újságírót forrása felfedésére kötelezhetik, pusztán a közrend védelmére vagy bűnmegelőzésre hivatkozva.
  7. A hatóság kiterjedt vizsgálati jogköre és iratbetekintési jogosítványai teljesen indokolatlanul nyomozati jogkörrel ruházzák fel a hatóságot. A nyomozás a rendőrség és az ügyészség feladata kellene hogy legyen.
  8. A közszolgálati televíziók és rádiók független és átlátható finanszírozása nem megoldott. 2012-ben több mint 64 milliárd forint közpénz úgy kerül elköltésre, hogy az összeghez nincsenek konkrét feladatok rendelve.
  9. A központi hírgyártás a három köztévé és a közrádió esetében veszélyezteti a tájékoztatási szabadságot.
  10. A frekvencia-döntés során alkalmazandó, garanciát jelentő értékelési szempontok, illetve az érdemi bírósági felülvizsgálat lehetőségét biztosító rendelkezések hiányoznak a törvényből.
  11. A digitális átállás elhalasztásával nem szabadulnak fel frekvenciák, az átállás elhalasztása költséges, és az ország további digitális leszakadásához vezet.
  12. A médiaszabályozás nem felel meg a sajtó- és szólásszabadság elvárható szintjének, a magyar Alkotmánynak, az Alkotmánybíróság gyakorlatának, az Európai Unió Alapjogi Chartájának, az Emberi Jogok Európai Egyezményének és az Emberi Jogok Európai Bírósága gyakorlatának.

Megosztás

Kapcsolódó hírek

Diszkriminált a Debreceni Egyetem, amikor kitiltotta oldaláról a Putyint kritizáló kommentelőt

Elmarasztalta az Egyenlő Bánásmód Hatóság (EBH) a Debreceni Egyetemet, mert politikai véleménye miatt diszkriminálta diákját, aki Putyin ellen az egyetem Facebook-oldalán tiltakozott. 2017 októberében indítottunk eljárást az EBH előtt Barna Eszter ügyében, aki Putyin díszpolgári címe miatt írta ki az egyetem oldalára, hogy ő ehhez “nem adja a nevét”, majd kitiltották az oldalról.

Ilyen az, amikor a rendőrség a szólásszabadságot védi


Nem olyan régen számoltunk be arról, hogy a jászberényi ügyészség megszüntette a nyomozást az ügyfelünkkel szemben, aki a nyilvánosság előtt korrupt állatnak nevezte a falujának polgármesterét. Most ismét jó hírünk van, a kisvárdai rendőrségről már nem is került az ügyészséghez az az ügy, amelyben az ügyfelünk a záhonyi vámosok gazdagodását firtatja.

Örömteli fejlemények az új büntetőeljárási törvény tervezetében

Az 1998-ban elfogadott büntetőeljárási kódex helyett új készül, amelynek tervezetét megkaptuk és véleményeztük.