Eljárást indít az EBH a pécsi önkormányzattal szemben, mert nem hagy tudósítani egy független hírportált

A PécsiStop hírportál kezdeményezésére az Egyenlő Bánásmód Hatóság (EBH) eljárást indított a pécsi önkormányzattal szemben, mert a hírportál rendszeresen kiszorul az önkormányzat sajtóeseményeiről. A portált a mi ügyvédünk képviseli.

Az elmúlt hónapokban rendszeressé vált, hogy a PécsiStop nem tudósíthatott különféle helyi közügyekről. Vagy azért, mert a sajtóeseményről az önkormányzat eleve nem küldött értesítést a portálnak, vagy azért, mert - bár az eseményről ügyfelünk valahonnan tudomást szerzett - nem tudott belépésre feljogosító meghívót felmutatni. Így nem lehetett ott ügyfelünk például egy komoly késésekkel elkészült közút átadásán, azon a sajtótájékoztatón, amelyen a polgármester egy 130 milliós helyi zöldmezős beruházást jelentett be, ahogy azon a sajtótájékoztatón sem, ahol az alpolgármester az EMMI miniszteri biztosával a pécsi hajléktalanellátás színvonalának emelését méltatta. Mindeközben a városvezetéshez politikai szempontból lojálisnak mutatkozó médiaszolgáltatókat az önkormányzat nem mulasztotta el meghívni ezekre az eseményekre, így például az önkormányzat tulajdonában álló PécsMa hírportál vagy a kormánypárti médiabirodalomhoz (KESMA) tartozó Baranya Megyei Hírportál egyaránt tudósíthatott róluk.

Az egyenlőtlen bánásmód miatt a PécsiStop más médiaszolgáltatókhoz képest komoly hátrányba kerül a helyi hírversenyben. Számos alkalommal csak mások híradását követően, jelentős időbeli késéssel tud beszámolni helyi közügyekről, ráadásul a közérdekű információk jelentős részét csak szűrőn (más médiaszolgáltatók szöveges vagy képi tudósításán) keresztül éri el. Így nem teheti fel a saját kérdéseit, nem tudja elkészíteni saját fotóit, vagyis nem tudja megmutatni saját szemszögéből az eseményeket. Ez súlyosan korlátozza a sajtószabadságot, hiszen ennek a jognak a lényegéhez tartozik, hogy egy médium a saját eszközeivel, a saját szerkesztési elvei alapján hozzon létre médiatartalmat.

Ügyfelünk úgy véli, hogy azért diszkriminálja őt a polgármesteri hivatal, mert kritikusan viszonyul a városvezetők döntéseihez: az önkormányzat működésének nemcsak fényes oldalát mutatja meg, hanem kifejezetten törekszik arra, hogy leleplezze és közérthetően kommunikálja a helyi hatalomgyakorlás visszásságait, ezzel segítve a közhatalmi döntések feletti társadalmi kontroll megvalósulását. Ugyanez nem mondható el azokról a propaganda médiaszolgáltatókról, amelyeket az önkormányzat soha sem mulaszt el meghívni sajtóeseményeire.

Megosztás

Kapcsolódó hírek

Nem zárhatják ki az újságírókat a magyar menekülttáborokból

Megsértette a magyar állam annak az újságírónak a jogait, akit egyetlen menekülttábor területére sem engedtek be – mondta ki az Emberi Jogok Európai Bírósága (EJEB). Az újságírót a Társaság a Szabadságjogokért (TASZ) képviselte a strasbourgi bíróság előtt.

Másodfokon pert nyertünk az Emberség Erejével a pécsi önkormányzat ellen!

A pécsi önkormányzat még tavaly adott ki az Emberség Erejével Alapítványt célzó civillelenes nyilatkozatot, amelyről most jogerősen megállapította a bíróság, hogy az sértette az alapítvány jóhírnevét, hiszen alaptalanul vádolta azzal, hogy politikai befolyást akarna gyakorolni.

Beismerte a köztévé, hogy ismét egyoldalúan tájékoztatták a nézőket!

Ismét egyoldalúan tájékoztatott és hamis információkat közölt az M1 híradója. A köztévé május 14-i délelőtti híradójában szólaltatta meg az Alapjogokért Központ kutatási igazgatóját a mozsgói szociális otthonban történt bántalmazásokkal kapcsolatban. Törcsi Péter az interjúban azt állította, hogy a TASZ felelőtlenül járt el az üggyel kapcsolatban, és hogy az európai parlamenti választásokat szerette volna befolyásolni. A M1 riportere az üggyel kapcsolatban minket nem keresett meg, esélyt sem adott arra, hogy képviseljük álláspontunkat vagy cáfoljuk az Alapjogokért Központ vádaskodását. Végül fellépésünknek köszönhetően mégis bekerülhetett a köztévé híradójába a mi álláspontunk is.