Legalább 40 iskolába jut el a MONDO jogtudatosító program

Sikeres volt közösségi gyűjtésünk. A kampány vége előtt két héttel, 128 támogató segítségével jött össze csaknem egymillió forint arra, hogy a MONDO tanároknak szóló workshopja legalább 40 iskolába eljusson. Most keressük az iskolákat, amik nyitottak arra, hogy a MONDO oktatási segédeszközként a mindennapi tanításba bekerülhessen, és így több ezer gyerek kezdjen el tanulni a saját jogairól.

A MONDO képzéssorozata elsősorban a vidéki és fogyatékossággal élő gyermekeket nevelő intézményeket célozza, de mivel a jogtudatosítás minden gyermek számára alapvető tudás, a szakmai programot bármilyen profilú intézménybe szívesen visszük. A MONDO csapata várja az intézmények jelentkezését a mondo@tasz.hu email címen. A NIOK Alapítvány adjukossze.hu oldalán futó kampány jelmondata: “Bátor gyerekeket az iskolába!”

A MONDO egy komplex program, amelynek célja a gyerekek jogtudatosítása és amely a MONDO nevű kártyajátékra épül. A MONDO-t eredetileg fogyatékkal élő, intézetekben élő gyerekeknek fejlesztettük ki a sérült gyermekeket nevelő Csillagház Általános Iskolával, de a játék fejlesztése során egyértelművé vált, hogy bizonyos helyzetek felismerése az ép gyermekek számára is létfontosságú azért, hogy meg tudják magukat védeni (azaz, hogy felismerjék, ha jogsérelem éri őket). A kártya célcsoportja a 8-12 éves korosztály, de bizonyos témáiról már akár óvodás korú gyermekekkel is lehet beszélgetni. A MONDO-hoz tartozik egy szülői és egy, a kerettantervi kapcsolódásokat is tartalmazó, pedagógiai segédanyag. Utóbbi segít abban, hogy a jogtudatosító kártyajátékot a tanárok a mindennapi oktatásba is be tudják vinni. A kártya 4.825.- forintba kerül és online megvásárolható.

Megosztás

Kapcsolódó hírek

KISOKOS: Tiltakozás a köznevelésben

11 kérdést válaszolunk meg legújabb 1X1-ünkben, mellyel a köznevelésben tiltakozókat tájékoztatjuk jogaikról.

A TASZ jogi álláspontja az iskolanyitásról - 2021.04.18.

A kormány elsődleges feladata a jelenlegi járványhelyzetben, hogy a lehető legtöbbet tegyen az emberek életének védelme, egészségük megőrzése érdekében. Ezért kapta különleges jogalkotói felhatalmazását is, amely gyors és hatékony jogalkotást tesz lehetővé. A védelmi intézkedésekkel bevezetett jelenlegi jogkorlátozások alapja és középpontja tehát az emberi élet mint legfőbb érték védelme. Az iskolák nyitásáról szóló döntés meghozatalakor azonban az életvédelem mellett olyan tényezőket is figyelembe kell venni, amelyek nem azonnal vagy rövidtávon, hanem közép- vagy hosszútávon jelentkeznek és eredményeznek esetleg jelentős hátrányt egyes társadalmi csoportok helyzete vagy a gazdaság működése szempontjából. Ebben az állásfoglalásunkban összefoglaljuk, hogy az iskolák felelős újranyitásához mely szempontokat kellene figyelembe venni, és ezek alapján milyen feltételek mentén hozható meg felelősen az iskolanyitásról szóló döntés.

KISOKOS: Hit- és erkölcstan oktatás az iskolában

Mi tanítható az erkölcstan keretei között?


Az állami iskolákban erkölcstan óra helyett hit- és erkölcstan óra választható, ami a kötelező tanóra része. Az erkölcstan óra tartalmát és követelményeit a Nemzeti alaptanterv szabályozza, míg a hitoktatás tartalmának meghatározását és felügyeletének ellátását a törvény az adott egyház hatáskörébe utalja.