Nyilatkozat és petíció az EU Gyermekjogi Stratégiájának elfogadásáért

A Gyermekjogi Civil Koalíció, melynek a TASZ is tagja, elhatárolódik attól, hogy a magyar kormány megvétózta a stratégia elfogadását, holott az még utalás szintjén sem tartalmazza a vétó indokaként megjelölt “LMBTQ aktivisták iskolai propagandáját”.

A Gyermekjogi Civil Koalíció 25 szervezete és 14 egyéni szakértője 2021 márciusában jelentette meg azt az állásfoglalását, amelyben üdvözölte, hogy az Európai Bizottság elfogadta a régóta várt Gyermekjogi Stratégiáját. Mindannyian egyetértünk abban, hogy olyan közös európai stratégiára van szükségünk, amely minden gyermekre kiterjed, jogaik maradéktalan érvényesülését segíti elő. Alapvetésként fogadjuk el mi is, hogy a gyermekek jogai emberi jogok, ezért közös célunk annak biztosítása, hogy minden gyermek ki tudja aknázni a benne rejlő lehetőségeket, aktív résztvevőként vezető szerepet tudjon betölteni a társadalomban – legyen szó akár a méltányosságért és egyenlőségért folytatott küzdelemről, a demokrácia erősítéséről, akár a zöld és digitális kettős átállás elősegítéséről.

Az EU Gyermekjogi Stratégiája és az ahhoz kapcsolódó, a gyermekszegénység csökkentését célzó Gyermekgarancia program, kiemelkedő jelentőségű lehetőség és kötelezettség az ENSZ Gyermekjogi egyezményének – mely valamennyi uniós országra, így Magyarországra is 1991 óta kötelező – hatékonyabb és eredményesebb végrehajtásában.

Egyértelműen elhatárolódunk attól, hogy az ENSZ Gyermekjogi egyezményének részes tagállamaként, a magyar kormány képviseletében az igazságügyi miniszter megvétózta az EU Gyermekjogi Stratégiájának elfogadását, továbbá felhívjuk a figyelmet arra is, hogy a Stratégia nem tartalmazza – még utalás szintjén sem – a magyar vétó indokaként megjelölt “LMBTQ aktivisták iskolai propagandáját”.

Az “egy gyermeket sem hagyhatunk hátra” cselekvés hatásköre és felelőssége az uniós tagállamok, így Magyarország kezében van.

Kérjük a Kormány képviselőit álláspontjuk megváltoztatására a magyar és valamennyi gyermek jogainak védelme érdekében.

Egyúttal petíciót indítunk a gyermek legfőbb érdekében, az EU Gyermekjogi Stratégiájának elfogadásért és végrehajtásáért.

A Gyermekjogi Civil Koalíció vezetősége

A petíció itt írható alá.

Megosztás

Kapcsolódó hírek

A kormány jogsértő népszavazási kérdései miatt bírósághoz fordult a TASZ

A benyújtott kérdések azt igazolják a szervezet szerint, hogy a kormány kezdeményezése nem a népakarat valódi kinyilvánításáról szól, hanem arról, hogy a kabinet a népszavazás álcája mögött folytassa a saját polgáraival szembeni gyűlöletkeltést, a gyerekeket használva fel eszközként.

Így védd meg a gyermeked az államosítástól!

A köznevelési törvény 2019 nyári módosítása a maradék szabadságot is igyekszik kiszorítani a rendszerből – gyakorlatilag államosítják a gyerekeket. Akkor végigvettük, hogy mik a legfontosabb változtatások, és arra is felhívtuk a figyelmet, hogy ez nem csak egy szűk réteg problémája: ez a közoktatási ámokfutás mindenkit érint. Nincs azonban veszve minden! A jogszabály sok esetben nem fogalmaz egyértelműen, de ezek a hiányosságok egyben lehetőséget is jelentenek. Ha az iskolához, a hatóságokhoz és a bírósághoz olyan érveket juttatunk el, amelyek a pontatlanul meghatározott fogalmakat úgy értelmezik, ahogy az valamennyi gyerek érdekét a leginkább szolgálja, akkor van esély arra, hogy pozitív, a családok, szülők és gyerekek alkotmányos szabadságát biztosító jogértelmezés alakul ki. Használjátok ezeket az érveket, hogy közösen kedvező jogértelmezést érhessünk el! Ebben az útmutatóban összeszedtük, hogyan lehet fellépni az egyes korlátozásokkal szemben. Ezekkel az érvekkel felvértezve bátran vágjatok bele a jogi eljárásokba – de ha kérdésetek van, vagy jogi képviseletre lenne szükségetek, keressétek a jogsegélyszolgálatunkat!

KISOKOS: Az én fogyatékossággal élő gyerekemnek is jár oktatás!

Számos hozzánk forduló szülő küzd azzal, hogy a magatartászavaros, nehezen kezelhető, sajátos nevelési igényű (“SNI-s”) gyerekét nem fogadják az iskolában, vagy csak épp hogy megőrzik, de nem kapja meg a számára előírt és szükséges fejlesztéseket, oktatást.