Tovább feszegeti a határokat a magyar kormány

2018 szeptemberében az Európai Parlament megszavazta a Sargentini jelentést, amivel kilátásba helyezték a hetes cikkely alkalmazását Magyarországgal szemben. Egy ilyen súlyos szankció lassításra és az addigi irányvonalak újragondolására kéne, hogy ösztönözzön egy kormányt, Magyarországon azonban egészen mást tapasztaltunk. A magyar vezetés továbbra is feszegeti Európai Parlament által kijelölt határokat, és az illiberális állam kiteljesítése érdekében hoz törvényeket.

Az Amnesty International magyarországi képviselőivel és a Helsinki Bizottsággal közösen gyűjtöttük össze azokat a szeptember óta született jogalkotói tevékenységeket, amelyek tovább rontották a magyar jogállam helyzetét. Összefoglalónkat itt olvashatod: Hungary Moving Beyond Red Lines 29012019

Megosztás

Kapcsolódó hírek

A Társaság a Szabadságjogokért (TASZ) elemzése a magánélet védelméről szóló T/706. számú törvényjavaslatról

A Kormány múlt kedden, június 26-án törvényjavaslatot nyújtott be, ami címe szerint a magánélet védelméről szól. Az indítvány furcsasága, hogy új normatív tartalma alig van, így viszont kérdéses, hogy mi vele a jogalkotó szándéka.

Jogellenesen járt el az érpataki polgármesternek szót fogadó rendőrség

A Fővárosi Közigazgatási és Munkaügyi Bíróság ítélete szerint jogellenesen járt el a rendőrség, amikor ügyfelünket, Tódor Jánost, és korábbi munkatársunkat, Szőllőssi Gábort kivezette az érpataki önkormányzat becsület napi rendezvényéről.

A harmadik hullám – az alkotmányozás

Az Eötvös Károly Közpolitikai Intézet, a Magyar Helsinki Bizottság és a Társaság a Szabadságjogokért közös elemzése szerint az Alaptörvény-javaslat ellehetetleníti a politikai váltógazdálkodást, gyengíti a fékek és ellensúlyok rendszerét, a választójog kiterjesztésével pedig indokolatlanul átalakítja a politikai közösség kereteit. Ha elfogadják az Alaptörvényt, az alapjogok a korábbinál alacsonyabb szintű védelmet élveznek majd, e jogok kikényszeríthetősége pedig súlyos csorbát szenved az Alkotmánybíróság hatáskörének szűkítésével. A három szervezet arra is felhívja a figyelmet, hogy mivel a sarkalatos törvények tartalma ma még nem ismert, az Alaptörvény elfogadása csupán az alkotmányozási folyamat kezdetét és nem a végét jelenti.