Újabb bírósági ítélet mondta ki, hogy jogsértően működött a Mediaworks, amikor a Népszabadságot bezáratta

A Társaság a Szabadságjogokért (TASZ) által indított eljárásban a Fővárosi Törvényszék Cégbírósága kimondta, hogy jogsértő volt a Népszabadságot bezáró Mediaworks Hungary Zrt. működése, mivel a társaság nem biztosította a munkavállalók képviseletét a társaság felügyelőbizottságában. A felügyelőbizottság volt az a szerv, amelyik a Népszabadság bezárásáról döntött.

Danó Annát még 2016 júniusában választotta meg  a Népszabadság munkavállalóit képviselő üzemi tanács arra a feladatra, hogy küldöttként képviselje a munkavállalókat a Mediaworks felügyelőbizottságában. A Mediaworks azonban az üzemi tanács kifejezett kérése ellenére sem tette lehetővé Danó Annának, hogy részt vegyen a felügyelőbizottság ülésein. A bíróság most az állapította meg, hogy a testület így jogszerűtlenül működött.

Ez a jogsértő helyzet állt fent akkor is, amikor a felügyelőbizottság a Népszabadságot bezáratta, tehát a döntést egy jogellenesen működő testület hozta meg.

A cégbíróság nem fogadta el a Mediaworks azon érvét, hogy a cég átalakulását követően megszűnt az üzemi tanács, és így a munkavállalók képviseleti jogosultsága is, mivel a jogszabályok szerint ez csak akkor történt volna meg, ha új üzemi tanácsot választanak, ez viszont a Mediworks esetében elmaradt. Összességében, a bíróság megállapítása szerint az üzemi tanács jogszerűen működött tovább, és így Danó Annának ott kellett volna ülnie a felügyelőbizottságban.

munkügyi bíróság után most a cégbíróság is megállapította, hogy a Népszabadság bezárása jogszerűtlenül történt. A fáról a lehullott leveleket nem lehet a fára visszaragasztani, másfél évvel a történtek után sajnos nincsenek arra jogi eszközök, hogy a Népszabadság működésének helyreállítását a bíróságok kikényszerítsék.  

Az eljárásban az ügyvédi képviseletet  a TASZ megbízásából Dr. Nagy-Baranyi Nóra ügyvéd látta el.

Megosztás

Kapcsolódó hírek

Újabb pert nyertünk a hazug kormánypropaganda ellen

Ügyfeleink jogerősen pert nyertek az origóval szemben. A propaganda portál szándékosan lejáratóan számolt be ügyfeleinkről, akik részt vettek a parlament alakuló ülése napján tartott tüntetésen. A Fővárosi Ítélőtábla az origót elmarasztaló ítéletének indokolásában felhívta a figyelmet az újságírók kiemelt felelősségére, a közölt tények, hírek információk hitelességének ellenőrzésére. A bíróság megállapította, hogy az origo ezeket a szabályokat nem tartotta be.

Kommunikálta a Parlamentből kitiltott újságírók ügyét a strasbourgi bíróság

2016 novemberében fordultunk a strasbourgi székhelyű Emberi Jogok Európai Bíróságához (EJEB) annak a hat újságírónak az ügyében, akiket hónapokra kitiltott a Parlament épületéből Kövér László, az Országgyűlés elnöke. Április elején kommunikálta az ügyet az EJEB a magyar kormány felé, amivel érdemi szakaszba jutott az ügy.

Kiforgatott jogrend - Orosz Mihály Zoltán szerint őt diszkriminálja a TASZ

Orosz Mihály Zoltán, Érpatak polgármestere sajtó-helyreigazítási kérelemmel fordult a TASZ-hoz „Rend és tisztesség” Tiszavasváriban – terjed az érpataki modell című bejegyzésünk miatt, melyben arról adtunk hírt, hogy Tiszavasvári önkormányzata együttműködési megállapodást kötött az érpataki polgármester szervezetével. Orosz 13 oldalas levélben szólít fel minket az írás gyakorlatilag összes mondatának helyreigazítására, melynek elmaradása esetén perrel fenyegetőzik.