Propaganda; azt hittük, hogy a huszadik század elnyomó rendszereivel ez is elmúlt, de mégis újra életünk részévé vált. 2019-ben ott tartottunk, hogy a közmédia épületében ellenzéki képviselőket vernek biztonsági emberek, de közben az épület előtt zajló tüntetésről nem hajlandóak beszámolni. Közben akkor is értesülünk a propagandában terjesztett álhírekről, ha nem szeretnénk. Ott vannak az autónkban zenehallgatás közben, a sportközvetítések félidejében, a metróban, és sok esetben háttérzajként a családi ebédlőasztalnál is. Többet tudunk Soros György állítólagos terveiről, mint az időközben külföldre költözött barátainkéról.
A #szabadjanuár kampányt azért indítottuk, hogy ne érezd magad eszköztelennek a hatalmasra nőtt állami propagandagépezettel szemben. Az egy hónapos közösségi média kihívásban arra buzdítottunk mindenkit, hogy zárja ki az életéből a propagandát. A kampányunk jelmondata Deák Ferenc híres mondása: “Ha tőlem függene, a sajtótörvénynek csak egy paragrafusa volna: hazudni nem szabad.”
A propaganda a hatalom eszköze, melynek célja a kormány által meghatározott üzenetek terjesztése az emberek manipulálása és a félelem gerjesztése érdekében. A politikai üzenetek terjesztését a kormány elsősorban a közmédián és a hozzá politikai és gazdasági alapon szorosan kapcsolódó médiumokon keresztül végzi. Ezek a médiumok nem tekinthetőek sajtónak, mivel nem tartják be a független újságírás alapvető elveit és kormányzat megbízásából és érdekében működnek.
Miért működik a propaganda? címmel Megafon-estet rendeztük a Három Hollóban
Meghívott szakértőkkel a magyar propaganda, illetve sajtó helyzetét három fontos témán keresztül jártuk körbe:
Az eseményen részt vettek:
Moderátor: Diószegi-Horváth Nóra – újságíró, Mérce