Átlátható pályázat, átláthatatlan pályáztatás

Megismerhetőek a győztes pályázatok, azonban továbbra sem lehet tudni, hogy milyen szempontokat mérlegelve döntik el egyes pályázatok sorsát a Szociális és Munkaügyi Minisztériumban. A Fővárosi Bíróság szerint a miniszteri döntést megalapozó adatokról van szó, amelyek a törvény értelmében elzárhatóak a nyilvánosság elöl.

A Magyar Helsinki Bizottság (MHB) jogvédő szervezet a Szociális és Munkaügyi Minisztérium által kiírt pályázat teljes anyagát szerette volna megismerni. A minisztérium ellen per indult, melyben a Társaság a Szabadságjogokért látta el a felperes MHB képviseletét. Elsőfokon eljáró Fővárosi Bíróság részben helyt adott a kereseti kérelemnek, mert kimondta, hogy nem lehet üzleti titoknak minősíteni egy pályázat győztesének kilétét és a vele kötött szerződést, mivel közpénzek felhasználásáról van szó. Az elbírálás szempontjait, a miniszteri döntést megalapozó szakértői álláspontokat tartalmazó jegyzőkönyvek azonban nem tartoznak a nyilvánosságra. A bíróság álláspontja szerint ezek olyan információk, amelyek a Minisztérium feladat és hatáskörének külső befolyástól mentes ellátását veszélyeztetnék.

Megosztás

Kapcsolódó hírek

Diszkriminált a Debreceni Egyetem, amikor kitiltotta oldaláról a Putyint kritizáló kommentelőt

Elmarasztalta az Egyenlő Bánásmód Hatóság (EBH) a Debreceni Egyetemet, mert politikai véleménye miatt diszkriminálta diákját, aki Putyin ellen az egyetem Facebook-oldalán tiltakozott. 2017 októberében indítottunk eljárást az EBH előtt Barna Eszter ügyében, aki Putyin díszpolgári címe miatt írta ki az egyetem oldalára, hogy ő ehhez “nem adja a nevét”, majd kitiltották az oldalról.

Szabálysértési útmutató diáktüntetőknek

A 2018 tavaszi diáktüntetéseket követően a rendőrség eljárásokat indított az egyes tüntetőkkel szemben. Ezek az eljárások jogilag meglehetősen kérdésesek, ugyanis a gyülekezési jog és a gyülekezési törvény széleskörű védelmet nyújt ahhoz, hogy a polgárok és így a diákok is gyakorolhassák az alapvető jogukat és kifejezhessék az utcán, köztereken a politikai véleményüket. A szabálysértési eljárásokra csak rendkívül indokolt esetekben, a tüntetések befejezését követően kerülhet sor. Ebben a tájékoztatóban azt nézzük át, hogy a szabálysértésekről, a szabálysértési eljárásról és a szabálysértési nyilvántartási rendszerről szóló 2012. évi II. törvény (Szabstv.) alapján milyen szabálysértési eljárások jöhetnek szóba és hogy azok mikor jogszerűek.

A TASZ 2018. évi választási monitoring tevékenységének céljai, módszere, mércéje, és nyilvános eredményei

A TASZ Választási Jogi Programjának részeképp az országgyűlési képviselők 2018. évi általános választásának választási eljárása idején jogi monitoring (megfigyelési) tevékenységet is végez. Az alábbiakban találhat információt megfigyelési tevékenységünk céljairól, módszeréről, és nyilvános eredményeiről. A megfigyelést végző, ahhoz szükséges képzést elvégzett személyeket a megfigyelés során itt olvasható Etikai Kódexünk rendelkezései kötik.