Újabb győzelem az üzleti titok felett

A Paksi Atomerőmű bővítésével kapcsolatos 2-3 ezer milliárdos Teller projekt részletei nyilvánosságra kerülhetnek a bíróság tegnapi döntése szerint.

A TASZ már másfél éve képviseli az Energiaklub Szakpolitikai Intézetet a régóta húzódó ügyben. A Szekszárdi Járásbíróság a megismételt elsőfokú eljárásban újra úgy döntött, hogy a reaktorok építésének költségei, feltételei nem titkolhatók a nyilvánosság elől.

A perben a Paksi Atomerőmű Zrt. többek között azzal érvelt, hogy a kért adatok kiadása megtagadható, mivel üzleti titkot képeznek. Ennek eldöntéséhez még szakértő kirendelésére is sor került, akinek azt kellett megállapítania, hogy a kért adatok know-how-nak minősülnek-e. Végeredményben a bíróság nem jogerős ítéletében úgy döntött, hogy az alperes érvelése nem helytálló, mivel a kért adatok az üzleti titok alóli kivétel körébe esnek, és nyilvánosságra hozataluk nem jár aránytalan érdeksérelemmel.

Ez az ügy is megmutatja, hogy mi a tétje az üzleti titok megfelelő szabályozásának. Az új Ptk. hatályba lépése után akár óriási összegű állami beruházások átláthatósága sem lesz többé biztosított.

Az ügy további részletei az Energiaklub közleményében itt olvashatók, az írásbeli ítéletet a cikkben a későbbiekben elérhetővé tesszük. 

Megosztás

Kapcsolódó hírek

Diszkriminált a Debreceni Egyetem, amikor kitiltotta oldaláról a Putyint kritizáló kommentelőt

Elmarasztalta az Egyenlő Bánásmód Hatóság (EBH) a Debreceni Egyetemet, mert politikai véleménye miatt diszkriminálta diákját, aki Putyin ellen az egyetem Facebook-oldalán tiltakozott. 2017 októberében indítottunk eljárást az EBH előtt Barna Eszter ügyében, aki Putyin díszpolgári címe miatt írta ki az egyetem oldalára, hogy ő ehhez “nem adja a nevét”, majd kitiltották az oldalról.

Szabálysértési útmutató diáktüntetőknek

A 2018 tavaszi diáktüntetéseket követően a rendőrség eljárásokat indított az egyes tüntetőkkel szemben. Ezek az eljárások jogilag meglehetősen kérdésesek, ugyanis a gyülekezési jog és a gyülekezési törvény széleskörű védelmet nyújt ahhoz, hogy a polgárok és így a diákok is gyakorolhassák az alapvető jogukat és kifejezhessék az utcán, köztereken a politikai véleményüket. A szabálysértési eljárásokra csak rendkívül indokolt esetekben, a tüntetések befejezését követően kerülhet sor. Ebben a tájékoztatóban azt nézzük át, hogy a szabálysértésekről, a szabálysértési eljárásról és a szabálysértési nyilvántartási rendszerről szóló 2012. évi II. törvény (Szabstv.) alapján milyen szabálysértési eljárások jöhetnek szóba és hogy azok mikor jogszerűek.

A TASZ 2018. évi választási monitoring tevékenységének céljai, módszere, mércéje, és nyilvános eredményei

A TASZ Választási Jogi Programjának részeképp az országgyűlési képviselők 2018. évi általános választásának választási eljárása idején jogi monitoring (megfigyelési) tevékenységet is végez. Az alábbiakban találhat információt megfigyelési tevékenységünk céljairól, módszeréről, és nyilvános eredményeiről. A megfigyelést végző, ahhoz szükséges képzést elvégzett személyeket a megfigyelés során itt olvasható Etikai Kódexünk rendelkezései kötik.