Kereső
Címke szűrő
Válaszd ki a témát, ami érdekel, majd kattints a keresés gombra.
Szervezeti hírek
Nők jogai
Választás és szavazás
Munkajog
Jogállam
Sajtó- és szólásszabadság
Jogok az egészségügyben
Adatvédelem
Aktivizmus, részvétel a közéletben
Drogfogyasztók jogai
Jogok az oktatásban
Szociális ellátások
Fogyatékos emberek jogai
Jogok a pszichiátrián
Gyerekjogok
Hátrányos megkülönböztetés
Tüntetés, tiltakozás
A bíróság a Wesley-ügyben kimondta, hogy a Kormányhivatal teljesen figyelmen kívül hagyta a gyermekek jogait
A Fővárosi Törvényszék teljes mértékben helyt adott a Társaság a Szabadságjogokért (TASZ) által képviselt, a Wesley Kincsei Általános Iskola és Gimnázium volt tanulói és szüleik keresetének. A per célja annak bizonyítása volt, hogy a Budapesti Kormányhivatal jogsértő módon járt el, amikor a hirtelen iskolabezárás után nem nyújtott megfelelő segítséget a tanulók oktatásának megszervezésében. A Kormányhivatal eljárása különösen súlyosan érintette a sajátos nevelési igényű (SNI) gyerekeket és szüleiket.
A tudás hatalom - közösségi adatgyűjtés a magyar oktatásról
Jobb oktatási rendszert szeretnénk. A hatalom viszont azt szeretné, ha nem lennének kérdéseink, mert a tudás és az információ erő. Mi szeretnénk megismerni a problémát, hogy aztán a lehető legjobban tudjuk segíteni. Ahhoz pedig, hogy megismerjük a problémát, fontos, hogy feltegyük a megfelelő kérdéseket, és minden szereplő véleményét meghallgassuk.
A státusztörvény tovább ront a pedagógusok és az oktatás helyzetén
Elfogadhatatlannak tartják a szakmai és civil szervezetek a kormány által javasolt törvénymódosításokat, amelyek tovább mélyítik az oktatás problémáit, és csorbítják a pedagógusok, diákok és szülők jogait. A kormány úgy akar átfogó módosításokat bevezetni, hogy erről nem konzultált érdemben az érintettekkel és nem vette figyelembe azokat a követeléseket, amelyeket a pedagógusok, a diákok és a szülők az elmúlt egy évben megfogalmaztak. Nem új jogállási törvényre, benne az oktatásban dolgozók önállóságának csökkentésére, hanem széles társadalmi egyeztetésen alapuló oktatási reformokra van szükség.
Alaptörvény-ellenes az új NAT, a gyerekeket meg kell védeni tőle
Alaptörvény-ellenes az új NAT – erre a következtetésre jutott elemzésünk, amely alapjogi szempontból vizsgálta az új alaptantervet. Sokan kérdezik, hogy mi a következménye az új NAT be nem tartásának – a mi álláspontunk szerint azonban a követése az, ami jogellenes. Az iskolának és a tanárnak pedig felelőssége, hogy megvédje a gyerekeket a jogsérelemtől.
Új NAT: így ellenállhatsz
Épp egy hete tették közzé az új Nemzeti Alaptantervet (NAT), amelyről azóta számtalan szakértő, volt vagy jelenlegi pedagógus írt alapos és lesújtó kritikát. Amiről kevesebb szó esett: hogyan menekülhet, aki nem ért egyet az új NAT múlt századi előírásaival?
A CEU elűzése Magyarországról alkotmányellenes
A felsőoktatási törvény módosítását tervezi a Kormány, aminek következtében jelentős nehézségekbe ütközne a külföldi egyetemek hazai működése. A felsőoktatási törvény jelenleg is biztosítja, hogy csak akkreditált, vagyis szakmai követelmények alapján engedélyezett működésű intézmények folytathassanak Magyarországon felsőoktatási tevékenységet. A Kormány tervezete azonban újabb feltételekhez kötné a külföldi egyetemek hazai működését: nem elég, ha külföldön akkreditált képzést biztosítanak Magyarországon, ezt ezentúl csak akkor tehetnék meg, ha külföldön is oktatnak. Sőt: a tervezet értelmében csak a Kormány “elvi támogatását” élvező külföldi egyetemek működhetnének hazánkban. A felsőoktatási törvény tervezett módosításai alkotmányellenesek, mivel önkényesen korlátozzák a kutatás valamint a tanítás és a tanulás szabadságát.