Ahhoz, hogy könnyebben megtaláld, amit keresel, válassz témát és / vagy érintett csoportot. Egyszerre több szűrőt is beállíthatsz!
A sárga hátterű kártyákon kisokosainkat, útmutatóinkat olvashatod, a fehér kártyákon minden mást. Jó böngészést!
Két olyan emberi jogi érdeklődésű, jogász végzettségű, céljaink iránt elkötelezett munkatársat keresünk, akik jogi diplomájukat 2020-ban, 2021-ben vagy 2022-ben szerezték. A két munkatárs Bertha Justice Fellow-ként csatlakozik, ami egy kiváló lehetőség arra, hogy egy nemzetközi hálózat, a Bertha Justice Network részévé váljanak.
Igaz, hogy jogilag a népszavazás eredménye nem kötelezi a beruházás felfüggesztésére a helyi képviselőket és a polgármestert, mégis erős üzenete lehet annak, hogy felépült egy olyan civil bázis, amely a jövőbeli tiltakozások alapja lehet.
Civil szervezetek álláspontja szerint a kormány által benyújtott törvényjavaslat, amely „az Európai Bizottsággal való megegyezés érdekében” módosítaná a társadalmi egyeztetés szabályait, csak látszatmegoldásokat kínál. A jogalkotásban való társadalmi részvétel erősítése fontos cél, de ahhoz elsősorban valódi kormányzati akaratra, a hatályos törvények érdemi végrehajtására és a törvényjavaslatban foglaltaknál jóval hatékonyabb garanciákra lenne szükség.
A miniszterelnök a tusványosi beszédének fajelméleti értekezéseivel éppen azoknak a magyar embereknek a jogait sérti meg, akiknek a védelmére hivatkozik. Ez a sérelem pedig független attól, hogy a szóban forgó magyar emberek éppen milyen származásúak, és független attól is, hogy a miniszterelnök kivel szemben szítja éppen a hívei dühét.
A kata-törvény elleni tüntetéseknek visszatérő elemévé vált a hídfoglalás. A rendőrség egy hét után alkalmazni kezdte legújabb kényszereszközét, a sokkolót. Jogszerű-e egy híd lezárása, és jogszerű-e a sokkoló használata?
Az Emberi Jogok Európai Bírósága (EJEB) megállapította, hogy a magyar állam megsértette az embertelen, megalázó bánásmód tilalmát azzal, hogy rendőrök bántalmazták a Társaság a Szabadságjogokért (TASZ) roma származású ügyfelét.
Egy éve robbant ki a Pegasus-botrány, az ügy fejleményei azóta látványosan igazolták, hogy Magyarországon a jogsértő megfigyelés is megfelelhet a törvény betűjének.
Nehéz elhinni, hogy néhány hónapon belül Setét Jenő után Kis Tibor is elment. Jenő és Tibor együtt dolgoztak a TASZ Romaprogramjában 2011-2013 között terepmunkásként. Tibor rengeteget tett azért, hogy az úgynevezett TASZ-pontok, vagyis helyi jogsegély helyszínek létrejöjjenek. Ezeken a helyszíneken online adtak jogi tanácsot ügyvédek, a TASZ-pontok vezetői pedig a helyi közösségben dolgoztak azon, hogy minél többen élhessenek a jogaikkal. Tibort óriási szociális munkás, mentor és kutató tapasztalata segítette a munka elvégzésében: felkészítette és mentorálta a TASZ-pontok munkatársait, részt vett a roma aktivistáknak tartott képzéseinken, a hatóságokkal való kommunikációban.
Bár a nagy létszámú fogyatékos otthonok lebontása az egész szociális intézményrendszer reformjának fontos motorja lehetne, az intézmény férőhely kiváltási folyamat mégis konzerválja a felszámolni kívánt intézeti alapú ellátást.
A kirekesztés új struktúrái és működési mechanizmusai jönnek létre “támogatott lakhatás” néven. Konkrét példákkal illusztráljuk, hogy milyen problémákat vetnek fel a megvalósuló kiváltási projektek.
Vitaindítónak szánt írásunk az elmúlt évek fejleményeiről, a kudarcos eredmények okairól és a megújulás lehetséges irányairól szól.
Az Európai Bizottság ma hozta nyilvánosságra a 2021-es évről szóló jogállamisági jelentését. Az abban szereplő ajánlások szerint Magyarországon minden vizsgált területen alapvető változtatásokra van szükség, miközben érdemi javulás évek óta nem tapasztalható. Ez annak fényében különösen aggasztó, hogy a jogállamisági problémák miatt Magyarország 28 milliárd eurós, vagyis több mint 11 ezer milliárd forint összegű vissza nem térítendő uniós forrástól eshet el.